Maretov blog

Šport je (skoraj) vse.

Po poteh okoli Krvavca

Objavil mare, dne 22.06.2007

V okolici Ljubljane imamo na voljo kar nekaj pohodniških točk in ena izmed njih je zagotovo Krvavec. Cerklje so od mesta oddaljene le slabe pol ure vožnje in v zelo kratkem času se lahko povzpnemo na vrsto hribov s prečudovitimi razgledi na Kamniško – savinjske Alpe. Najbrž najzanimivejša možnost je pot po vseh vrhovih okoli – Košutni, Kompoteli, Vrhu Korena, Kalškem grebenu in nazadnje Zvohu.

Ambrož pod Krvavcem – Kriška planina: 37 minut

Za lažje načrtovanje poti povsod pripisujem čas, ki sem ga potreboval sam – skupine bodo verjetno dodale kakšnih 10-15%. Nikakor pa ne upoštevajte številk na tablah, ne vem za katere kategornike veljajo tam napisani časi … :) Torej, z avtom na koncu Cerkelj zavijemo ostro desno v breg in se povzpnemo na Ambrož, kjer lahko parkiramo pri turistični kmetiji. Pohodna pot nas vodi strmo navzgor (pri tem trikrat seka cesto) do Kriške planine oz. naprej na smučišče Krvavec. Najbrž pa je veliko bolj prikladno, da se z avtom pripeljemo kar do sem, kar nam bo koristilo predvsem pri povratku. Noge nam bodo hvaležne.

img_8865.jpg img_8862.jpg img_8812.jpg

Kriška planina – Planina Koren: 31 minut

Pot od Kriške planine (1.480m) do Planine Koren (1.675m) se mestoma vzpenja precej strmo, vmes se še spustimo za kakšnih 50m, prečkamo plazovita pobočja Krvavca, nato pa ponovno navkreber … Ampak se vse skupaj splača, že na prvi izmed planin je pogled na okoliške hribe navdušujoč, tudi planina sama je izredno lepa.

panorama3.jpg img_8818.jpg img_8817.jpg

Planina Koren – Planina Košutna: 12 minut

Tu v našem primeru zavijemo desno, preko kratkega melišča takoj v kratko, a strmo prečko, kjer se ne manjka jeklenic in nekaj klinov. Pogled navzdol je kar zanimiv :) … Nadaljujemo še nekaj minut in že smo na Planini Košutna (1.778m), kjer najprej zagledamo zelo lepo kapelico. Na žalost se sicer zgledne markacije tu porazgubijo.1

Planina Košutna – Kompotela: 35 minut

Tako mi še sedaj ni povsem jasno, kako se pride na Košutno. Najprej sem jo mahnil naprej od pastirskega stanu do grebena, a se je tam pot med rušjem končala. Tudi naravnost na vrh ni šlo, tako da mi zaradi nadležnega rušja ni preostalo nič drugega, kot da se vrnem na izhodišče pri kapelici in nadaljujem pot na Kompotelo (1.989m). Tu je zares užitek hoditi po položnem in travnatem pobočju, med številnimi encijani. Vrh dosežemo v trenutku, od koder se nam odpre zares prelep razgled na vse Grintovce, od Planjave do Kočne. Tudi Kamniško sedlo se vidi odlično.

img_8822.jpg panorama2.jpg img_8829.jpg

Kompotela – Vrh Korena: 17 minut

Po isti poti se vrnemo navzdol in nekje poskušamo najti pot na Vrh Korena (1.999m), kar pa sploh ni tako lahko. Nikjer ni nobenih tabel in ob vrsti stezic je potrebno poskusiti nekajkrat, da pridemo na pravo pot, od koder pa je potem označevanje odlično. Na vrhu, od koder je odličen razgled še posebej na Kočno in Grintovec ter Kalški greben pred njima, smo najbrž v večini primerov z glavo že na prvem dvatisočaku. :)

img_8834.jpg img_8831.jpg

Vrh Korena – Kalški greben: 49 minut

Obisk Kalškega grebena (2.224m) nam izlet precej podaljša in ga lahko izpustimo. Toda na edini pravi dvatisočak na poti se po drugi strani zaradi odličnega razgleda seveda splača. Najprej se spustimo na sedlo, kjer sledimo navodilom na tabli in pot nadaljujemo naravnost naprej. Sedaj imamo za sabo že nekaj kilometrov, temperature se neusmiljeno dvigujejo in pot se kar nekam dolgo vleče :) Toda na vrhu je zares edinstven razgled na Kočno in Grintovec, ki ju imamo povsem na dlani! Malica na vrhu bo zaradi obilice muh in ostalega mrčesa najbrž krajša, kot bi si želeli.

img_8835.jpg img_8839.jpg

Kalški greben – Vrh Korena: 48 minut

Ko se z grebena mimo črede ovac spustimo na sedlo, imamo dve možnosti. Ali gremo čez planino Dolga njiva na Krvavec (najbrž enostavneje), ali pa ponovno zagrizemo v strmino na Vrh Korena ter pridemo na Krvavec po grebenu Ježa (izberemo seveda slednjo, daljšo pot).

Vrh Korena – Zvoh: 31 minut

Prečenje grebena je sila neugodno in mestoma že kar izpostavljeno. Na poti naletimo tudi na kratek odsek z jeklenicami in klini, ki je praviloma2 edina ovira za morebitne štirinožne prijatelje na celi poti. Kakorkoli, do jezera na Zvohu (1.971m) je le še streljaj.

img_8853.jpg img_8854.jpg img_8857.jpg

Zvoh – Dom na Krvavcu: 24 minut

Tu nas noge in sklepi že precej bolijo, poleg tega nam je v vročini kot nalašč že zmanjkalo vodnih zalog in spust po strmem pobočju do doma je peklenski. Kaj bi dali za kolo! Ali pa smučke, konec koncev! :)

Dom na Krvavcu – Kriška planina: 14 minut

Enako, razen tega, da smo na domu v zadnjem hipu še ujeli gospodično, ki ga oskrbuje in si tako izborili prepotrebnega litra vode na eks. Njam! Pot navzdol je tako vsaj malenkost lažja.

Kriška planina – Ambrož pod Krvavcem: 32 minut

Upam, da ste upoštevali nasvet zgoraj in tu že sedite v svojih jeklenih konjičkih – če ne, obilo zabave vam in vašim kolenom na poti navzdol.

Skratka, kljub peklenskim bolečinam v levem kolku3 in obeh kolenih, dehidraciji ter opeklinam po rokah4 ocenjujem izlet kot res lep. Same hoje 5 ur in pol, z vsemi počitki vred, predvsem zaradi bolečin, pa sem za izlet potreboval 7 ur. Aja, na poti sem spil 2 litra pijače + 1 liter vode na Krvavcu + 1 liter izotonične pijače v Cerkljah na bencinski. :)

Nekaj več fotografij je tule, več informacij pa tu.

-Mare

1. Ali sem pa jaz slep, ne vem.[back]
  2. Točno 10 let nazaj nam je celotni družini 5M z Loni vred uspelo – psa je potrebno držati v naročju, z veliko mero pazljivosti .[back]
  3. Kiropraktik mi je zvečer takoj našel 4 premaknjena vretenca v križu, meni pa nič jasno zadnji mesec, kaj se dogaja z mano.[back]
  4. Ja, zelo skrbno se je potrebno poleg obraza namazati tudi po rokah … bom vedel za naslednjič.[back]

3 odgovorov v “Po poteh okoli Krvavca”

1. enjanez enjanez pravi:

Lepe slike, tudi hoja je bila zelo dobra.
    Nad planino Košutna se markacije res zgubijo, nad tistim žlebom so pa spet vidne. Na vrh Košutne tudi jaz nisem šel iz istega vzroka, kot ti. Sem pa prehod razločno videl nazaj grede z ježa.
    Vrh Korena si zgrešil, ker si prehitro zavil s Kompotele po bližnjici. Prava pot je dobro označena, nekje je za moj okus celo preveč popacano. Ena velika markacija, mislim da je v sredi rumene barve.
    Če bi šel namesto čez Ježa navzdol na planino Dolga njiva, se ti ne bi bilo treba dvigniti še enkrat na Koren. Ene sto višinskih metrov bi prišparal, pa še v senci bi nekaj časa hodil. Na planini je tudi voda. Za drugič.

Lep pozdrav Janez

2. katarinca katarinca pravi:

Hudo :)

3. Maretov blog » » Dir na Grintovec pravi:

[...] Grintovca (2.558 m) sem si ogledoval že junija, ko sem kolovratil okoli Krvavca. Že takrat sem bil odločen, da je po 11 letih že res [...]

XHTML: Uporabite lahko naslednje tage: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>