Maretov blog

Šport je (skoraj) vse.

Korzika

Objavil mare, dne 28.06.2010

Končno! Končno sem tudi sam obiskal Korziko, prečudovit otok, v katerega sem se jasno nemudoma zaljubil. Plaže kot z razglednice, prvovrstna skala, hribi, tolmunčki, reke … ni da ni!

Brez stresa pri lovljenju trajekta v Livornu na žalost ni šlo – pred Piso je bil traffico intenso, kajpada, tako da sem prvič v življenju navigacijo prepustil GPSu, ki naju je po lokalnih cestah varno in pravočasno pripeljal do najinega trajekta, yes!

From Korzika 2010

Najprej sva jo mahnila na sever – tole je na primer L’Ile-Rousse.

Turkizna barva morja, tako peščene kot meni precej ljubše kamnite plaže, zelenje … vse je tako, kot bi gledal neko izdatno fotošopirano fotografijo (pa ni!).

Na žalost sva imela kar precejšnjo smolo z vremenom – vsako noč je deževalo, midva pa z mini poletnim šotorčkom! ;) Tako sva nekajkrat poiskala varnejše zatočišče in v nekem kampu pred Calvijem sva naletela na čisto hud avtomobil, a sva za 35 EUR dobila le prikolico zraven ;)

From Korzika 2010

Zares naju je očarala tudi notranjost – tako je vse zeleno in taki razgledi so iz vseh teh vasic, da pač ne moreš ostati ravnodušen.

Pred nama je bila še dolga pot, tako da sva jo po nekaj dnevih mahnila ob zahodni obali proti jugu. Prvi postanek je bil v Galeriji, kjer pa je na žalost deževalo tudi podnevi. Veslanje v delti reke Fago je tako odpadlo, sva si pa šla pogledat tolmunčke nekaj kilometrov višje …

Že naslednje jutro sva se po izredno slikoviti cesti odpeljala v Porto. Že zalivček pred njim je nakazoval, da nama bo tu pa res všeč …

From Korzika 2010

Kar je mene nemudoma navdušilo so naravnost prvovrstne skale pod stolpom, ki kraljuje nad pristaniščem. Prav vse, kar se vidi na sliki, se da popolnoma varno preplezati brez varovanja, ker takih šalc in tako kvalitetne skale … pri nas to pač ne obstaja ;)

Medtem ko se boljša polovica sonči in kopa na plaži iz kamenčkov, jo plezalec po duši raje mahne tja čez, na drugo stran reke in pleza ko zmešan gor in dol po vseh možnih variantah … ah, se mi kar milo stori, ko se spomnim! Pazite edino na kipec Marije ;)

V neposredni bližini Porta kraljujejo Les Calanques, čudovite pečine nad morjem, od koder sva gledala enega mojih lepših sončnih zahodov sploh.

From Korzika 2010

Nad Portom pa se vije ena najlepših dolin, kar sem jih kdaj videl. Na primer – Gorges de Spelunca:

Tudi promet na že tako izredno slikoviti cesti, ki se vije visooooooko nad kanjonom, popestri dan. Recimo koze …

… pa divji pujceki ;)

From Korzika 2010

Višje po dolini nas očarajo Cascades d’Aitone s pripadajočim čudovitim gozdom.

Tu se očitno gredo tudi soteskanje, saj imajo pripravljena sidrišča, kot je opazilo moje sokolovo oko, heh.

Izlet sva podaljšala še do prelaza Verghio, koder sem bil še najbližje Monte Cintu, najvišjemu vrhu otoka. Na poti nazaj sem takole ujel Oto nad Portom.

From Korzika 2010

Vsega lepega je enkrat konec … ne ni res! ;) Na Korziki že ne! Tole je Cargese, mesto Grkov.

Naslednji kraj je Ajaccio, največje mesto otoka. Ampak se tudi tu da pobegnit stran od asfalta in izpuhov – tole je Pointe de la Parata.

Ajaccio je na žalost tudi kraj, kjer sva se dokončno odločila za predhoden povratek domov. Vremenska napoved za drugi teden je bila namreč res zelo slaba, tako da sva jo mimo Cort (kamor se jasno še vrneva) mahnila nazaj proti Bastiji. Karte za trajekt sva dobila, imela pa sva še dovolj časa za izlet na rt Cap Corse. Čudovita vasica Erbalunga:

From Korzika 2010

In še Moulin Mattei prav na severnem delu. Naj na tem mestu omenim, da je tu pihal verjetno najmočnejši veter, kar sem ga kdaj izkusil v svoji srfaški karieri ;) Aja, prejšnje dni pa jasno vetra od nikoder, kljub moji popolni opremi za vsak slučaj.

Skratka ugotovil sem, da:
1. nujno potrebujem malo boljši šotor,
2. vetra takrat, ko ga potrebuješ, še vedno ni,
3. je Korzika v enem tednu postala moja NAJ NAJ lokacija za dopust in se zategadelj zagotovo vrnem!

-Mare

15 odgovorov v “Korzika”

1. Miran pravi:

Razumem te… in tako se midva z ženo že 10 let vračava na Korziko. Pravzaprav ni več ceste (ali pač?), ki je nebi prevozila. Letos pridejo na vrsto ledeniška jezera nad mestecem Corte. Porto pa je “klasična” postojanka, lahko se namakaš v vodi ali pa greš “na sprehod” po okolišnih hribih. In seveda ne smeš pozabiti, da te iza ovinka lahko pričaka trop na pol divjih, a prijaznih, pujsev, ki se “marinirajo” v naravi… (he, he). Pa ne bom več delal reklame, ker nočem na vsakem koraku srečati slovenčka kot v Poreču. Naj Korzika ostane taka kot je, zadnja oaza “naravnega” in “divjega” turizma v Sredozemlju.

2. Dajana Dajana pravi:

Prekrasno. Kaj, če bi vprašali Korzičane, če se priključijo k Sloveniji? Glede na to, da je bila tam največja slovenska letalska tragedija… in ker Slovenija nima otokov itd. ;)

3. Miran pravi:

Tisti Korzičani, ki se zavzemajo za odcepitev od Francije prav dobro vedo kje je Slovenija, v stilu: vam je uspelo, nam pa “še ne…”. V podporo te zadeve letno zleti v zrak kaka odročna pošta, vendar je vse v naprej dogovorjeno, pa še lokalni zidarji dobijo posel pri obnovi. Zna pa se zgoditi kako “puščanje plina in posledično nemarno kajenje prav na tem mestu, ko se zgradi kaka super nova diskoteka francoskega investitorja – takih zabavišč torej na Korziki sploh ni. Je pa zato mir, če je to komu všeč…
    Seveda sem bil tudi pri vasi Petreto, kjer so naši treščili dol in ker sem tudi sam letel (vozil je moj prijatelj Vojko – reklama, če to bere…) preko Korzike v mali Cesni, se nenamerno in z vsem spoštovanjem do umrlih (in tudi do pilota) vprašaš: kaj hudiča pa ste počeli tukaj? Letališče je namreč na drugi strani, in avioni tipa DC pristajao s strani morja in ne s strani hribovja! In ko takole stojiš pod to mogočno goro, resnično začutiš žalost in hkrati se zaveš nesmiselnosti ob tolikšni izgubi.
    Ampak to ne zmanjša ostalih občutkov ob ostalih lepotah tega otoka.

4. Dajana Dajana pravi:

A je tam kakšen spomenik? Ali kakšno znamenje? Na netu se da dobiti natančen potek nesreče, zadnje besede iz črne škatlice itd… sem brala pred leti.

5. Miran pravi:

Na pokopališču v vasi je baje spomenik, Sam ga nisem šel iskat.
    Ne vem zakaj, preveč mešanih občutkov ko zreš v tisto nesrečno špico kamenja … Je pa dovolj, da se ustaviš in izkažeš spoštovanje do umrlih – in, seveda, tudi do gore …
    In, čeprav to nima povezave v Maretovim dopisom, vse kar pa se je kasneje dogajalo z samo nesrečo, odstranjevanjem posledic in odškodninami avionskega prevoznika do sorodnikov ponesrešenih – to pa spada pod rubriko “saj ni res..” in je vsaj po moje ena velika sramota (oziroma še ena od slovenskih).

6. MAtej pravi:

Odličen izlet! Letos smo bili na Sardiniji in sem tudi sam izredno zadovoljen s samim otokom. Čisto druga klima kot na celinski Italiji. Ljudje so veliko bolj prijazni in vse je veliko bolj čisto, o naravi in plezališčih pa sploh nebi, ker so bili prav čudoviti.

Za razliko od vajudveh, me ni potegnila toliko, da bi zamenjal Norveško za Sardinijo. Ampak hey, vsak ima svoje želje in stvari, ki jih išče na dopustu.

Tista skala, po kateri plezaš, je pa res ena najbolj kompaktnih. Je granit!

Matej

7. bata bata pravi:

Kako lep košček sveta!
    Hvala za te prelepe fotografije.. upam, da pride čas, da vidim tudi v živo.

lp, bata

8. Rossavita pravi:

Ja, Korzika je res lepa, ko si na dopustu… ko pa živiš tam je pa za odtenek drugačna.

lp, rossavita

9. milenči pravi:

na Korziki sem pred davnimi leti, v letalski nesreči, izgubila najboljšo prijateljico, sošolko in cimro iz internata. Vsi so- z ostalimi- sedeli na napačnem letalu….
    Tvoje fotke so strašno lepe (tako kot vse, katere sem že do sedaj občudovala :-) ), žal pa ima ta otok zame še zmeraj strašljiv priokus…in ko se spomnim nanj, so to podobni občutki kot če se spomnim na neko konkretno osebo, ki ima na zunaj vse atribute, da bi bila lahko privlačna, žal pa je tisto, kar ni vidno očem, povsem drugačno….
    :-)

A to so, kot rečeno- zgolj in smao intimni občutki, ki so se prebudili ob nepotrebnem času

Pa lepo bodi…

10. nevenka nevenka pravi:

Obožujem kraje, kjer novo ne popači starega in tako ohranjajo avtentičnost.
    Preseneča me zelenost Korzike. Mislila sem, da je bolj pusta.
    Škoda, če vama vreme ni bilo dovolj naklonjeno.
    Res pa je, da ob Korziki tudi jaz najprej pomislim na strašno letalsko nesrečo izpred let.

11. sašo pravi:

zadnji stavek v črni skrinjici je bil ; ati a lahko še jaz mal peljem. No to je hec , ki je krožil takrat, polek je bil namreč tudi pilotov sin.
    Sem pa Korziko letos v aprilu obdelal z motorjem okoli in okoli in tudi notranjost in lahko potrdim zgornja mnenja, Korzika je čudovita.
    Lp

12. simba pravi:

Tudi jaz sem bila par let nazaj na Korizki. Je prečudovita, malo divja. Je zelo zelen otok, ki ima kar veliko visokih hribov. Meni je bil Bonifacio izredno všeč. Škoda, ker nista videla juga.

13. Tomaž pravi:

Živjo!

Najprej pohvala za super blog. Definitivno se še vrnem.

Prosil bi te za “sveže” informacije glede trajanja vožnje do Livorna. Sam se namreč na Korziko odpravljam ta vikend in se ne bi rad pridružil nesrečnežem, ki so zamudili trajekt zaradi zastojev na cesti.

14. Sandi pravi:

Za naslednje leto planirava dopust na Korziki, prvič. Toliko lepega sva že slišala o tem otoku, pa naju zanima, kako do tja, kdaj priporočato, koliko vnaprej je treba rezervirati trajekt, skratka itinerar tja in nazaj, če ti ni odveč kaj napisati o tem.

LP Sandi in Ana

15. Andreja pravi:

Živjo Sandi & Ana!
    Če vama še kaj koristi – jaz sem bila lansko leto na Korziki v visoki sezoni (od 11. do 25. julija). Vozovnico za trajekt sva s fantom rezervirala preko interneta (aFerry). Plačala sva 60 EUR za povratno vozovnico, tako da je bilo precej poceni. Tik pred odhodom trajekta lahko menda cene precej narastejo (slišala sem,da tudi do 500 EUR, a ne vem, če je to res).
    Za pot sva si vzela kar nekaj časovne rezerve, ker nisva poznala italjanskih avtocest. Šla sva ponoči, tako da je bilo povsod praktično prazno. Potrebovala sva dobrih 5 ur, kar je mnogo prej kot sva načrtovala. Vračala sva se popoldne (mislim, da je bil četrtek) pa ravno tako ni bilo kakšne posebne gneče, vozila sva se okoli 6 ur.
    Korzika sama je res čudovita, vama zavidam. :D No, saj njena lepota se pokaže že na zgornjih slikah. Dobro je, če znata kakšno besedo francosko – sicer se tudi z angleščino in “govorico rok” da vse pomeniti, a se tako lažje “približaš” domačinom in bolje spoznaš njihov način življenja.
    Lep dopust vama želim!
    Andreja

XHTML: Uporabite lahko naslednje tage: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>